Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich

 

FERS RP UE NAWA poziom kolor 

 

Wartość projektu (całkowity koszt projektu):
75 988 000,00 PLN

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich:
62 705 297,60 PLN 

 

W ramach działania 01.05 „Umiejętności w szkolnictwie wyższym” programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego NAWA realizuje projekt pt. „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich”. Projekt przewiduje finansowanie działań, synergicznych i komplementarnych do działań podejmowanych w ramach innych inicjatyw Unii Europejskiej w obszarze umiędzynarodowienia obejmujące kompleksowe wsparcie instytucji w:

  • rozwijaniu działań wspierających międzynarodową aktywność związaną z budowaniem i utrzymaniem strategicznych partnerstw akademickich i ponadnarodowych sojuszy, w tym działania ukierunkowane na aktywizację uczelni w ramach Uniwersytetów Europejskich;
  • wypracowaniu i wdrożeniu współpracy z partnerami zagranicznymi opartej na długofalowej relacji w obszarze umiędzynarodowienia;
  • budowaniu potencjału podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki na arenie międzynarodowej poprzez promowanie najlepszych praktyk oraz innowacyjnych rozwiązań;
  • przygotowaniu narzędzi lub realizacji działań prowadzących do zwiększania liczby istniejących partnerstw, lub rozwijania skuteczności istniejącej współpracy w celu przyspieszenia procesu transformacji szkolnictwa wyższego jak np. wspólne programy kształcenia, wspólne strategie umiędzynarodowienia sojuszu, mikropoświadczenia.

 

Grupy docelowe (do kogo skierowany jest projekt, kto z niego skorzysta)

 

Projekt skierowany jest do polskich podmiotów szkolnictwa wyższego i nauki, które spełniają jeden z poniższych warunków:

  • instytucja planuje lub przygotowuje się do podjęcia współpracy w ramach partnerstw w Inicjatywie Uniwersytetów Europejskich (IUE);
  • instytucja jest członkiem partnerstwa w ramach IUE;
  • instytucja jest członkiem partnerstwa, którego projekt złożony w ramach konkursu IUE uzyskał pozytywny wynik oceny merytorycznej, ale nie otrzymał finansowania ze względu na wyczerpanie alokacji.

Grupą docelową projektu (osobami uczestniczącymi w projekcie) są:

  • osoby kształcące się na studiach I i II stopnia, jednolitych studiach magisterskich, studiach doktoranckich lub w szkole doktorskiej (z kraju i z zagranicy);
  • osoby pracujące w instytucji szkolnictwa wyższego i nauki (z kraju i z zagranicy)

 

Cel projektu

Celem projektu jest tworzenie i/lub utrzymanie międzynarodowych partnerstw akademickich jako uzupełnienie do działań podejmowanych w programie Erasmus+, związanych z funkcjonowaniem sojuszy Uniwersytetów Europejskich.

 

Efekty, rezultaty projektu

 

W wyniku realizacji projektu, dzięki wsparciu Europejskiego Funduszu Społecznego +: 

  • minimum 490 osób zostanie objętych wsparciem w ramach podnoszenia jakości kształcenia w obszarze umiędzynarodowienia,
  • minimum 18 podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki wdroży rozwiązania mające na celu podniesienie jakości kształcenia w obszarze umiędzynarodowienia.

 

Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych, sporządzonej w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn.zm.) mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

1) poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres IP: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,

2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. 

 

 

Krótkookresowa wymiana akademicka sposobem na podniesienie jakości kształcenia w instytucjach szkolnictwa wyższego i nauki

  

FERS RP UE NAWA poziom kolor 

 

Wartość projektu (całkowity koszt projektu):
67 983 465,00 PLN

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich:
56 099 955,32 PLN

 

W ramach działania 01.05 „Umiejętności w szkolnictwie wyższym” programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego NAWA realizuje projekt pt. „Krótkookresowa wymiana akademicka sposobem na podniesienie jakości kształcenia w instytucjach szkolnictwa wyższego i nauki”.

Projekt przewiduje finansowanie krótkookresowych mobilności akademickich, służących podnoszeniu kompetencji osób studiujących, doktorantów i doktorantek, osób z kadry akademickiej, np.:

  • aktywny udział w konferencji za granicą
  • pozyskanie materiałów do pracy doktorskiej, artykułu naukowego,
  • udział w szkole letniej, szkole zimowej,
  • wykonanie pomiarów z wykorzystaniem unikatowej aparatury, testowanie aparatury badawczej,
    unikalnego instrumentarium artystycznego,
  • udział w krótkich formach kształcenia, tj. kursach w tym intensywnych zaliczanych do procesu
    kształcenia, warsztatach, stażach zawodowych lub stażach przemysłowych, wizytach studyjnych, w
    tym również realizowanych u przedsiębiorców,
  • wykonanie kwerend archiwalnych lub bibliotecznych,
  • prowadzenie zajęć dydaktycznych,
  • udział w przygotowaniu międzynarodowego wniosku grantowego.

Powyższe aktywności będzie można zrealizować w formule stacjonarnej, zdalnej i mieszanej (ang. blended learning).

 

Grupy docelowe (do kogo skierowany jest projekt, kto z niego skorzysta)

 

Projekt skierowany jest do polskich podmiotów szkolnictwa wyższego i nauki.

Grupą docelową projektu (osobami uczestniczącymi w projekcie) są:

  • osoby kształcące się na studiach I i II stopnia, jednolitych studiach magisterskich, studiach doktoranckich lub w szkole doktorskiej (z kraju i z zagranicy);
  • osoby pracujące w instytucji szkolnictwa wyższego i nauki (z kraju i z zagranicy).

 

Cel projektu

 

Celem projektu jest podniesienie jakości kształcenia poprzez realizację krótkoterminowej międzynarodowej wymiany kadry, osób studiujących oraz doktorantów i doktorantek.

 

Efekty, rezultaty projektu

 

W wyniku realizacji projektu, dzięki wsparciu Europejskiego Funduszu Społecznego +: 

  • minimum 4200 osób zostanie objętych wsparciem w ramach podnoszenia jakości kształcenia w obszarze umiędzynarodowienia,
  • minimum 3800 osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym nabędzie kompetencje lub kwalifikacje,
  • u minimum 50 podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki wzrośnie mobilność akademicka.

 

 

Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych, sporządzonej w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn.zm.) mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

1) poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres IP: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,

2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. 

 

 

 

Wsparcie tworzenia i realizacji międzynarodowych programów kształcenia

  

FERS RP UE NAWA poziom kolor 

 

Wartość projektu (całkowity koszt projektu):
119 892 080,00 PLN

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich:
98 934 944,40 PLN

 

W ramach działania 01.05 „Umiejętności w szkolnictwie wyższym” programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego NAWA realizuje projekt pt. „Wsparcie tworzenia i realizacji międzynarodowych programów kształcenia”.

W ramach projektu finansowane będą działania w zakresie podnoszenia atrakcyjności oferty programowej poprzez:

  • tworzenie lub realizację międzynarodowych programów kształcenia prowadzących do uzyskania wspólnego lub podwójnego dyplomu;
  • tworzenie lub realizację intensywnych międzynarodowych form kształcenia nastawionych na uzupełnienie lub nabycie nowych umiejętności, podniesienie kompetencji, pozyskanie punktów ECTS (European Credit Transfer System to jest Europejski System Transferu Punktów) lub credit points (odpowiednik ETCS w pozaeuropejskich systemach edukacji), kończących się uzyskaniem certyfikatów lub innych poświadczeń efektów uczenia się;
  • rozwój zdalnych międzynarodowych form kształcenia (wirtualnych, mieszanych, kursów online, wirtualnych i hybrydowych mobilności, włączanie wykładowców zagranicznych);
  • podniesienie kompetencji kadry uczestniczącej w przygotowaniu i prowadzeniu międzynarodowych programów kształcenia;
  • usprawnienie procesu rekrutacji na studia, w tym upowszechnienie informacji o planowanym uruchomieniu studiów oraz pozyskanie kandydatów, poprzez na przykład kontakty bezpośrednie, udział w spotkaniach networkingowych, prowadzenie lub udział w wykładach, konferencjach i innych wydarzeniach.

 

Grupy docelowe (do kogo skierowany jest projekt, kto z niego skorzysta)

 

Projekt skierowany jest do polskich podmiotów szkolnictwa wyższego i nauki.

Grupą docelową projektu (osobami uczestniczącymi w projekcie) są:

  • osoby kształcące się na studiach I i II stopnia, jednolitych studiach magisterskich, studiach doktoranckich lub w szkole doktorskiej (z kraju i z zagranicy);
  • osoby pracujące w instytucji szkolnictwa wyższego i nauki (z kraju i z zagranicy).

 

Cel projektu

 

Celem projektu jest rozwój umiędzynarodowienia instytucji szkolnictwa wyższego i nauki poprzez wsparcie tworzenia i realizacji intensywnych form kształcenia, wspólnych programów studiów 1. i 2. stopnia prowadzących do uzyskania wspólnego lub podwójnego dyplomu.

 

Efekty, rezultaty projektu

 

W wyniku realizacji projektu, dzięki wsparciu Europejskiego Funduszu Społecznego +: 

  • minimum 3 350 osób zostanie objętych wsparciem w ramach podnoszenia jakości kształcenia w obszarze umiędzynarodowienia;
  • minimum 50 podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki wdroży rozwiązania mające na celu podniesienie jakości kształcenia w obszarze umiędzynarodowienia.

 

 

Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych, sporządzonej w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn.zm.) mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

1) poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres IP: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,

2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. 

Share